Jumaat, 22 Julai 2011

Konvoi Iring VIP ke Ekspo Usahawan Bumiputera Pulau Pinang 2011

Jam 3.30 petang di Mega Fortune Prai, RV untuk program bersama DPMM Pulau Pinang, konvoi iring Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor ke Ekspo Usahawan Bumiputera Pulau Pinang di Dewan Millenium Kepala Batas. Lebih kurang dalam jam 3.15, aku dah sampai kat depan MF. Sebiji superbike pun takdak. MF pulak tutup. Takkan salah tempat kut. Aku pun confirm balik dengan Zul & Chip. Selang beberapa minit..beberapa bikers pun sampai termasuk dari Taiping. Disusuli Zul dan Chip (lambat sebab isi petrol). Aku ingatkan Chip ni tukar EO..dia last sampai kat RV.

Taklimat dari Marshal.

Chip baru sampai.

Konvoi ni just dipimpin oleh Marshal saja. Destinasi pertama adalah ke Matrikulasi Pulau Pinang, Pongsu Seribu, Kepala Batas kerana VIP ada program di sana. Pendaftaran dan penyerahan ‘jersi’ akan dilakukan di sana.

Sejuk motor...

Rehat sambil tunggu VIP habis program.

My Little Monster.

Sesi agih 'jersi'.

Kemudian, kami mengiringi VIP (VIP pun ride moto) ke Dewan Millenium untuk program seterusnya. Sampai sana, kami pekena bihun goreng dengan teh O panas kaw-kaw punya. Aku sempat ronda jap kat booth pameran, beli jeruk buah pala dan cermai. Menariklah jugak.

Ramainya.

Pilih yang mana nak.

Dah jadi motorshow.

BMW SRrrrrr...ribuu..Helmet legend!

Datuk dan Upin Ipin beramas mesra dengan para hadirin.

Akhirnya, dapat jugak shake hand dengan Ipin.

Jam 6.30 petang, aku dan Zul bertolak balik. Bikers yang lain iring VIP ke pulau..katanya Datuk nak pi restoran nelayan. Kat KL mana nak cari nelayan…hehehe.

Kami..Ninjarian di sisi BMW SRrrrrrrrrrrrrr..

0 comments:

Catat Ulasan

ADS